De Klusbakfiets Amsterdam
We krijgen een steeds grotere groep klanten die terugkomen. Dat geeft een enorm goed gevoel. Sommige klanten overstelpen ons met blijdschap door de gedane klussen waardoor we weten dat we iets goed gedaan hebben. Sommige klanten hoor en zie je niet en ineens zijn ze daar weer. En ook dan weten we; ja daar hebben we weer een klant die blij is met onze inspanningen.
Zo hebben we Koen, die eerst een lekkage had aan zijn uitbouw dat wij voor hem verholpen hebben. Dat beviel zo goed dat we daarna nog eens terugkwamen om een paar wanden te schilderen. En ineens een maand later kregen we weer een mailtje. Hij wilde de kelder ombouwen tot werkplek. En of we dan gelijk ook het een en ander konden schilderen daar. En spontaan weer een paar weken later de vraag of we in de zijkamer konden behangen.
Of Gwendolyn. De grote twijfelaarster. Ze kwam met een korte lijst maar toen onze klusser Martin daar bezig was begon ze te twijfelen. Nee toch had ze liever dat er eerst.. en dan later… of toch andersom? Of nou ja laten we dan maar eerst dit doen. Nadat Martin zei “laten we eerst eens rustig een kop koffie doen en kijken wat je nou echt nodig hebt” kwam er een goed plan tot stand. Nadat de klus afgerond was ontvingen we een week later een nieuwe aanvraag en toen nog een. Inmiddels is Martin zo vaak terug geweest dat ze aangaf het gevoel te hebben dat hij een vriend is.
Of dat kleine klusje dat werd gedaan en ineens kwam er een mail met een enorme waslijst. En gelijk erachteraan een tweede mail met de dezelfde waslijst maar dan voor bij de partner thuis.
Hoewel het enorm leuk is om complimenten te krijgen, vooral als je de factuur stuurt en je krijgt dat als reactie. Is het nog leuker als mensen de smaak te pakken krijgen en zo tevreden zijn dat ze alle klussen die al zo lang lagen weg willen laten werken door ons.
Het is dit waarvoor onze klussers, die het klussen toch al zo leuk vinden, door elk weertype (zelfs dat snertweer van vorige maand) heen en weer fietsen